Elin 2

Elin här. Den andra Elin. Elin 2. Iversen. Ivvsan. 
En enkel presentation av mig, som du möter på Conditori Fantasi. Ibland innan du ens brytt dig om att borsta håret, ibland efter du jobbat en hel dag. Jag finns där tillsammans med de andra tjejerna för att sätta lite guldkant på vardagen. 
 
För det är så jag väljer att se oss - som den lilla guldkanten. Länken till överraskningar, uppskattning och firande. Vi finns där för att skapa vardagslyx,- det bästa jag vet! Ett nybakat bröd, färska kanelbullar eller nyrullade chokladbollar gör vem som helst lite extra glad, måndag som lördag. Det är det som gör det här jobbet så fantastiskt bra. Att få träffa spännande människor, lämna ut en tårta som man vet kommer få en treåring hoppa av lycka, eller sälja winerbröd till pensionären som ska överraska sin fru. Det är givande.
 
Trots att jag gjorde mina första dagar på Fantasi då jag bara var tonåring har jag nu kommit tillbaka som den andra Elin. Jag är den som sjunger lite för högt i diskrummet, (där jag även är den som är sämst på att hålla i ordning) och inte kan låta bli att ta några dansmoves bakom disken.. Jag är den som har sålt bullar på vardagarna och spelat musikal på helgerna. Jag måste få vara i kreativa miljöer. Jag har alltid många bollar i luften och känner att dygnet gärna fått ha några timmar till. Bara några extra hade gjort susen. När jag inte jobbar på Fantasi, showar, springer en runda eller skriver krönikor ordnar jag gärna middagar med vänner, mysiga filmkvällar, åker en runda till en storstad eller bakar en kaka. 
 
Precis som vi vill ordna lyx och guldkant för våra kunder, känner jag mig lyckligt lottad som jobbar där jag gör. Att få möta så fina människor både framför och bakom disken varje dag - gör varje dag till en lördag. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Conditori Fantasi

2 spadar gelato 1 frukostbuffè 10 multibullar 1 nypa humor 1 kaffe take away 15 byggarbetare 2 bröder 1 dussin glada pinglor Välkommen till vår fantasivärld, finns vi på riktigt?!

RSS 2.0